Ik identificeerde de delen die ik nodig had op basis van tekeningen en foto's en maakte de onderstaande lijst.Ik bestelde ze op 30 maart, temidden van de beruchte Corona crisis.
Mogelijk dat er tijdens het project nog meer delen nodig blijken. Die zal ik dan aan de lijst toevoegen. De lijst geeft ook meteen inicht in de kosten dit model.....
|
|
Ik nam een standaard sorteerdoos en paste die aan met een mooi dekplaatje in afwachting van de aankomst de bestelde delen. |
Weinert delen (3 april 2020) |
|
Dit pakje arriveerde als eerste al een paar dagen na de bestelling. Net jes verpakt. Helaas werd het verzonden via DHL, een transporteur die nooit nalaat mij teleur te stellen. Ook dit keer maakten hun roep waaar. Ik kreeg een email dat ze ons niet thuis hadden getroffen terwijl het pakje door mijn vrouw was aangenomen en op de piano lag.
Ik haalde mijn schouders op en maakte de doos open. |
IIk heb al geleerd dat een bestelling van meer dan €150 aankomt met teleurstellend weinig gewicht. Als je per effectieve gram gaat rekenen is dee onderdelenbusiness misschien wel eens duurder dan goud. |
|
No 8260, handwielen, drie spaken |
|
8262 Hijsogen voor op het dak |
|
8290, remslangen, ik had twee sets besteld, dus in totaal acht. De lok heeft namelijk vier slangen aan elke zijde. |
|
8292, remslangen (vacuumrem?) |
|
8365, bel met klepel, ik heb er maar een nodig dus de andere gaat in de voorraad. |
|
8780, zandkisten, ik had niet begrepen dat er vier in een verpakking zaten dus ik had twee sets besteld, Een setje gaat dus de voorraad in.
|
|
8982, smeerpompen, twee stuks besteld. |
|
82016, remkraan |
|
8934, remschoenen. ok hier heb ik niet begrepen dat er vier stel in de verpakking zaten. Ook nu heb ik een verpakking voor de voorraad over. |
|
82017, armaturen voor de achterzijde van de ketel. Oorspronkleijk bedoeld voor de kleinere eenheidsloks zoals de BR 64. Ik zal delen voor de ketel gebruiken, maar ik zal er ook de terugslagklep voor de ketelvoeding van maken. |
|
87043 Ladders van een BR 50 warvan ik heb geschat dat ze ongeveer juist zouden zijn. Ik zal ze hoe dan ook moeten aanpassen. |
|
82602, handwielen met 4 en 5 spaken. Van plastic, dat vond ik teleurstellend. Ik had gehoopt op messing gietwerk. |
Woensdag 6 mei 2020: Alan Gibson |
|
Zes stel wielen, voldoende askrukken met bijbehorende bussen, een set geveerde aspotten (ik had al een stel) |
Vrijdag 15 mei 2020: Philotrain |
|
870/10701 Geveerde schroefkoppelingen (2) |
|
870/50102 Veiligheid |
|
870/10201 Luchtslangen (8)
Ik had deze meteen meebesteld bij Philotrain om mijn uitgeputte voorraad voor gewone Nederlanfse modellen aan te vullen maar ik hetb twee stel toch maar in mijn doos voor de LTM 51 gestoken en dan zal ik die nemen die het beste is, die van Weinert of van Philotrain |
|
870/50001 Luchtpomp |
|
870/50006 Handwiel voor de rookkastdeur |
|
870/50301 Schoorsteen |
|
870/50501 Bel met klepel |
|
870/50602 Tram lampen (4) |
|
870/50702 Krikken |
|
870/50802 Hijsogen voor het dak van het machinistenhuis |
Diversen |
|
Afgezien van de vele delen die je voor deze lok moet bestellen is er ook altijd een zekere mate van algemene voorraad die je er op na moet houden. En wat is dan algemeen en wanneer wordt het specifiek voor een project? Neem nou 22 mm messing buis met 1,5 mm wandddikte. Algemeen verkrijgbaar. Maar de kans dat ik die buis anders dan als een ketel voor de LTM 51 zal gebruiken is wel minimaal. |
|
Deze algemene voorraad kwam aan op 20 mei 2020 (van links naar rechts):
- 22 mm massief messing
- 22 mm messing buis
- 12 mm massief messing
- 13 mm fosfor brons
- 10 mm staal
Het is inderdaad algemene voorraad die je in huiswil hebben voor eventualiteiten zonder specifiek doel, met uitzondering van de ketel die al bestemd is voor de ketel van de LTM 51. |
Sign my
GuestBook