Garrattfan's Modelrailroading Pages
NS 8600
NS 8600 - Inhoud
Ik kocht de kit op de beurs van Houten op 9 november 2013 voor slechts €97,50. Ik had een maand eerder al een Fleischmann donorlok uit een restdoos gehaald bij Eurospoor voor slechts €25. Hoewel de kit van Dido zelf goed ontworpen en dito gegoten is voelde ik toch de aandrang een aantal delen te vervangen door die van Philotrain. Ik mik er op om de lok voor onder de €200 te voltooien.
Duur? Nou, niet voor een Nederlands model.
Eenmaal thuis kon ik niet wachten met uitpakken van de doos.
De ketel met een merkwaardig slurfje | |
Beide cilinders | |
Rookkast | |
Dak van het machinistenhuis | |
Machinistenhuis, kolenbunker en watertanks zitten in één gietdeel. | |
Fluit, veiligheid, luchtpomp en ? | |
Buffers, lampen | |
Een buffer is beschadigd. Ongetwijfeld zal Dido die willen vervangen maar ik ga en Philotrain buffers op zetten. | |
Prachtig geëtste nummerpalten voor alle loks van de series. | |
Transfers | |
De Glasdelen en de koppelingshaken. De schroef is ter vergelijking. | |
Ets delen.Het meeste ervan zal ik vervangen omdat ik ronde stangen wil hebben. |
Alles bij elkaar een goed verzorgde kit voor een aangename prijs. Dido heeft een gaatje in de markt gevonden met een hybride, niet te dure kit voor beginners. Beginnende bouwers worden vaak ontmoedigd door de hoge prijzen en de complexiteit van kits. Wel, dit type kit is aangenaam voor de portmonnee en vraagt ook niet heel veel soldeerwerk. Dit is de manier waarop instappers overgehaald kunnen worden. Goed gedaan Dido!
Sign my
GuestBook